Category Archive: Pendapat

Sep 24

Fakta Kejutan : Apa jawatan yang bergaji RM500,000/setahun di Malaysia

Semalam, aku cerita pasal orang UK yang gajinya RM500,000, tetapi lagi sengkek dari orang yang gajiya jauh lebih kecil. Hari ni aku nak carita pasal apa jawatan yang boleh bagi RM500,000/setahun yang sangat tahu sebab aku kenal dia dari umur aku 1 saat. Aku tak pernah ceritakan benda ini kepada sesiapa lagi… so pembaca blog/facebook …

Continue reading »

Sep 23

Dari artikel : Gaji RM500,000 setahun, tapi lagi tak cukup duit dari orang gaji rendah.

Menarik betul artikel di bawah ni. Aku sememangnya bertahun-tahun berpegang pada gaji besar bukannya bermakna banyak duit, tapi tak sangka ada artikel yang directly berpihak kepada pendapat aku. Selalunya orang kaitkan gaji besar tak bahagia… tapi artikel ini berkenaan orang gaji besar, lebih sikit duit dari gaji kecil. Renungkanlah… The perils of earning a £100,000 …

Continue reading »

Aug 25

Kisah kedutaan Malaysia di baling najis dan jalur gemilang dipijak di Indonesia

Apabila ku baca berita dari Indonesia, terasa perit di dalam hati ini. Air mata ini pun terasa bergenang mengenangkan betapa bodohnya tindakan segelintir rakyat Indonesia yang secara terang-terangan menghina Malaysia. Adakah mereka ini tuli, buta dan bisu selama ini? Adakah mereka tidak terfikir yang kita ini adalah serumpun? Andainya kita tidak dipisahkan secara jahat oleh …

Continue reading »

Feb 24

My EPF – Public Mutual Advice.

Japan Posts the Biggest Trade Deficit in 2 Years Like many other countries around the world, Japan is slowing.  The country is very much dependent on trade and the fact that the surplus turned into the biggest deficit in the past 2 years last month is extremely worrisome. Exports rose 7.7 percent, but shipments to …

Continue reading »

Feb 14

Pilihanraya : Resurrection of Opposition ?

Dah lama aku x pos apa2 entry. Busy je menanjang. Tapi kali ni aku x tahan lg… nk kena pos jugak… Akhirnya Badawi menipu lagi. Apo nak jadi dengan PM kita ni. Semalam kata parlimen xkan dibubarkan… alih2 esoknya terus umumkan parlimen dibubarkan. Aku bukannya penyokong pembangkang sangat, tetapi tindak tanduk Badawi kan Khairi dalam …

Continue reading »